Przedstawiamy partnerów

„Sufit podwieszany w naszym rozwiązaniu  zawsze będzie”
Wygasa

„Sufit podwieszany w naszym rozwiązaniu zawsze będzie”

Oleg Chaban, założyciel firmy „Top Acoustic”, o ważnej roli profesjonalistów, sprzedaży na Instagramie i obiecujących sufitach podwieszanych.

Panie Olegu, pana  firma, jak sądzę, jest na rynku całkiem niedawno (od końca 2022 r.). Ale w krótkim czasie pana firma „poruszyła” rynek sufitów podwieszanych i stała  jednym z liderów sprzedaży wśród naszych dystrybutorów. Opowiedz nam historię powstania „Top Acoustic”? Co skłoniło cię do założenia firmy?

Tak, rzeczywiście, nasza firma jest młoda - w lipcu świętowaliśmy trzy lata. Faktem jest, że wcześniej pracowałem 13 lat w firmie zajmującej się produkcją sufitów podwieszanych. W tym czasie przeszedł od zwykłego menedżera sprzedaży do dyrektora firmy budowlanej. Wszystko było dobrze, zrealizowaliśmy sporo ciekawych obiektów - Centrum handlowe, stadiony, lotniska, kina. Ale w pewnym momencie odczułem, że muszę przekroczyć jakąś barierę, stworzyć coś nowego. Tak pojawił  się „Top Acoustic”.

Dlaczego jednym z kierunków były sufity podwieszane? Z powodu poprzedniej pracy?

W poprzednim miejscu pracy zajmowałem się nie tylko sufitami podwieszanymi. Moim celem była sprzedaż drogich produktów i rozwiązań. Dlatego trzy główne kierunki „Top Acoustic” to izolacja akustyczna i akustyka, designerskie sufity podwieszane i komercyjne wykładziny podłogowe. Mamy sześć marek w naszej specjalizacji. Nie było nawet dyskusji na temat sufitów podwieszanych - to nasz produkt. Sufit podwieszany w naszym rozwiązaniu zawsze będzie.

Masz duży zespół? W jaki sposób obowiązki są dzielone między pracownikami?

Nasz zespół jest mały - firma zatrudnia 6 osób. Ale dla mnie najważniejszy jest ich profesjonalizm. Nasza działalność jest tak skonstruowana, że w rzeczywistości każdy z naszych pracowników jest kierownikiem projektu. I prowadzi ten projekt od początku do końca w dowolnym kierunku firmy. A ja osobiście pełnię między innymi obowiązki dyrektora marketingu.

Firma znajduje się w Kijowie? Czy pracujesz w regionach?

Najwięcej sprzedaży jest oczywiście w Kijowie. Mimo to że firma znajduje się tutaj, i więcej obiektów jest budowanych w Kijowie, bardzo lubimy pracować w regionach.

Nasze obiekty znajdują się we wszystkich centrach obwodowych. Dzięki nowoczesnym sposobom komunikacji i logistyce nie ma przeszkód do działania w całej Ukrainie. Na przykład niedawno zrealizowaliśmy obiekt w Chuście w obwodzie Zakarpackim. Jak też - Dnipro, Charków, Lwów, Odessa, Krzywy Róg, Kropywnycky, Połtawa, Użhorod - można wymieniać w nieskończoność.

Zajmujecie się wyłącznie sprzedażą, czy macie własne ekipy montażowe?

Głównym kierunkiem jest sprzedaż. Z doświadczenia z poprzedniej pracy wiem, że albo zajmujesz się sprzedażą, albo zakładasz kalosze z gumy i montujesz. Ale dla klientów, którzy potrzebują pracy pod klucz, mamy sprawdzonych wykonawców, którzy biorą na siebie tą część pracy.

Jakimi podstawowymi zasadami kierujesz się w pracy firmy?

Pierwsze, jak powiedziałem wcześniej, to silny profesjonalny zespół. Mogę polegać na każdym z moich pracowników jako na sobie. Przekazuje uprawnienia. I cieszę się, że udało mi się zebrać taki zespół.

Drugą rzeczą, którą uważam również  bardzo ważną, jest nasza szybkość reakcji i elastyczność. We współczesnym świecie klienci chcą bardzo szybko otrzymać wynik. Jeśli nie możesz zapewnić optymalnego rozwiązania, klient zamiast ciebie znajdzie kogoś, kto może. Dlatego zawsze proponujemy kilka możliwych rozwiązań dla klienta, i to wszystko dzieje się bardzo szybko.

I po trzecie, uważam, że bardzo zgadliśmy z wyborem kierunków, asortymentem produktów i dostawcami.

Jakie cele wyznaczasz firmie na najbliższy rok?

Głównym celem jest oczywiście osiągnięcie wolumenu, który pokazywaliśmy do 24 lutego. Teraz zdaję sobie sprawę, że w pewnym sensie będę musiał zaczynać od nowa, ponownie udowodniać, że jesteśmy silny, że wiemy, jak to zrobić, że rynek nas widzi. I wyjść na te same wskaźniki - to będzie wspaniałe.

Jak oceniasz sytuację na rynku sufitów podwieszanych? Czy widzisz jakieś perspektywy rozwoju?

Oczywiście teraz sprzedaż spadła, a ludzie banalnie boją się inwestować. Jeśli porównamy aktywność, to region zachodni jest teraz najbardziej aktywny. I co jeszcze ratuje, że mieliśmy geografię na cały kraj i inne miasta pomagały. Będzie dużo pracy, zwłaszcza po wojnie.

Moim marzeniem jest to, jak rozwijała się Polska w latach 2009-2011 - przed Euro 2012. Byłem wtedy w Krakowie - to była żywa budowa. Nasz rynek jest bardzo szeroki. Mamy duży kraj, a duże kraje mają bardzo dobry potencjał. A kiedy opracowywaliśmy plany na 2022 r., sam poprosiłem „Kraft”, aby podniósł nam plan prawie 2 razy. I z tych projektów, które były planowane w tym roku, widziałem, że plan jest do wykonania.

Jeśli weźmiemy pod uwagę sytuację na rynku jako całości, perspektywy są kolosalne. Za każdym spadkiem zaczyna się wzrost. Taka jest natura istnienia. Nie boję się trudności. Wielokrotnie musiałem pracować w stresujących sytuacjach. Ale dostosowaliśmy się, zespół został zachowany i gotowy na nowe wyzwania i posuwanie się naprzód.

Nie jest tajemnicą, że oprócz „Kraft Dekensystem” na Ukrainie jest jeszcze kilku producentów sufitów podwieszanych. Dlaczego zdecydowałeś się pracować z „Kraftem”?

Dlaczego właśnie „Kraft”? Po pierwsze, mają fajny asortyment produktów. A kiedy zastanawialiśmy się nad asortymentem naszej firmy, domyślnie zakładano „Kraft”. Od razu widzieliśmy perspektywy - centra biurowe, centra handlowe, lotniska, dworce kolejowe, centra rozrywki – to, co teraz robimy całkiem nieźle. Dlatego asortyment „Kraftu” zadowala nas o 95 procent. Współpracujemy z „Kraftem” od samego początku.

Skąd najczęściej pochodzą klienci? Gdzie Pan je znajduje? Ilu Pan miał  klientów w okresie istnienia firmy?

Ilu klientów? Myślę, że jeśli wziąć całą sprzedaż, to na pewno jest plus minus 500.

Dużo czasu poświęcam naszym stronom w mediach społecznościowych. Po pierwsze,

Instagram, ale także w innych sieciach społecznościowych jesteśmy reprezentowani. Opowiem kilka przykładów, jak przyszli do nas klienci.

Kiedyś na Instagramie nawiązaliśmy korespondencję ze lwowskim studiem projektowym „DOUBLE I GROUP” - odpisaliśmy około pierwszej w nocy. A rano przylecieli oni do Kijowa. O godzinie 10 spotkaliśmy się na obiekcie i podpisaliśmy kontrakt. Taka jest szybkość.

I są na ogół unikalne zbiegi okoliczności. Był przypadek naszych dzisiejszych partnerów, firmy „TABOORET.DEVELOPMENT». Wysyłam im zaproszenie do subskrybowania naszej strony na Instagramie. A osoba, która prowadzi ich Instagram, siedzi na spotkaniu z klientami, którzy potrzebowali listwy płaskiej. Więc tak otrzymaliśmy klienta.

Który obiekt był najbardziej niezapomniany?

Zdobyliśmy wspaniałe doświadczenie w realizacji „Crystal Park”. Obiekt wykonywaliśmy „pod klucz”. Tam na wszystkich grupach wejściowych używana jest listwa „Kraft”. Podczas instalacji musiałem dużo ominąć - skrzynki wentylacyjne, rury i tym podobne. Ten obiekt stał się bardzo kultowy dla naszej firmy i zajął godne miejsce w naszym portfolio. Nawiasem mówiąc, nas z klientem również zapoznał Instagram. Długo do nich pukaliśmy, ale potem napisałem do nich z naszej strony i otrzymałem kontakt z odpowiedzialnym pracownikiem. Przeprowadziliśmy prezentację. Na początku chcieli sufit rastrowy, ale przyjechaliśmy na ponowne spotkanie, przywieźliśmy listwę kubiczną, po czym wybrali właśnie listwę.

Jakie sufity podwieszane są Twoim zdaniem najbardziej obiecujące?

Wyjątkowo listwa kubiczna. Teraz prowadzimy projekt - zastosujemy ją na ścianach. Widzę też dobrą perspektywę na sufit rastrowy GLK. Ma popyt. Istnieje również popyt na metalową płytę 600x600 mm z systemami zawieszenia KRAFT Fortis. Mamy teraz klienta, który bardzo się nimi zainteresował. I umieściliśmy w książce marki dla nich białą płytę z T-profilami „grafit” i takie rozwiązanie bardzo spodobało się wszystkim.

Nawiasem mówiąc, teraz jest niedoszacowanie listwy płaskiej. To także topowy produkt, który jest przyszłością. Dlatego postaramy się poprawić tą sytuację.

Niektórzy zagraniczni producenci mają w asortymencie inne rodzaje sufitów, których “Kraft“ obecnie nie produkuje. Jakie sufity z ich asortymentu chciałbyś zobaczyć na Ukrainie w najbliższej przyszłości?

Wydaje mi się, że potrzebna byłaby perforowana listwa kubiczna z wklejonym włóknem akustycznym. Ma lepsze właściwości pochłaniające dźwięk. Przynajmniej zachodni architekci i projektanci bardzo lubią perforowaną listwę.

Interesujące są również systemy ukryte (clip-in). Medycyna będzie się dobrze rozwijać u nas, a takie systemy są stosowane we wszystkich pomieszczeniach o zwiększonych wymaganiach sterylności. Za tym produktem widzę perspektywę.

I tradycyjne pytanie końcowe. Oceń pracę z „Kraftem” w 10-punktowej skali. Jakie są zalety i wady?

Ocena “Kraft” oczywiście maksymalna - 10 punktów. Jest naszym partnerem strategicznym, więc nie może być inaczej.

Główną zaletą jest asortyment. Po drugie - bardzo podoba mi się  marketing Kraftu. I ogólnie jestem bardzo zadowolony jak działają stosunki umowne między naszymi firmami. Podoba mi się również wasza szybkość w realizacji zamówień. Oczywiście było różnie, ale globalnie nie zawiedli ani razu. Były sytuacje, w których prawie w nocy trzeba było wyładowywać, ale zawsze rozumieli nas i wychodzili z takich sytuacji z honorem. To także mocna strona KRAFTu.

O wadach - moje credo, aby nigdy nie wskazywać na wady innych firm, tym bardziej silniejszych partnerów. Dla mnie najważniejsze jest to, że wszystko można szybko rozwiązać.

Aktualności

Popularne artykuły

Lampy KRAFT Led w placówkach medycznych: szpital wojskowy

System oświetlenia KRAFT Led został zainstalowany w salach operacyjnych szpitala wojskowego w Kijowie przy ulicy Nowospitalnej. 

Okładzina ścienna z listwy kubicznej (+3 zdjęcia)

Za pomocą łączników uniwersalnych KRAFT możliwy jest montaż szyny na zaokrąglonych powierzchniach wnętrza

Gra światła i cienia - jak sprawić, by monochromatyczny sufit stał się bardziej wyrazisty (+10 zdjęć)

Do realizacji tego pomysłu potrzebne są tylko dwie rzeczy: fantazja oraz listwa kubiczna firmy KRAFT

Właściwe oświetlenie w biurze = wydajna praca personelu

Opłacalność i bezpieczeństwo: główne zalety systemu oświetlenia KRAFT K-Led w biurze  

Praktyczny i stylowy sufit podwieszany: idealny wybór dla siłowni

Nowoczesne siłownie przestały być jedynie funkcjonalnymi przestrzeniami. Dziś muszą one łączyć estetykę z praktycznością, a każdy element wnętrza odgrywa ważną rolę. Szczególne miejsce w tym projekcie zajmują sufity podwieszane, które nie tylko spełniają techniczne wymagania, ale również stają się kluczowym elementem wystroju

Image
Producent metalowych sufitów podwieszanych
Kraft Deckensysteme Poland
ul. Zawodzie, 24, 02-981, Warszawa, Polska

NIP 1133080990
REGON 523974763
KRS 0001008039.
office@kraftds.pl
+48 222 304 545
Pracujemy pn-pt od godziny 8 do 17